مدیریت ایرانی
وبلاگ تحصصی دانشجویان پیام نور ارومیه
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 19:47 :: نويسنده : عبداله
روزی شاگرد یه راهب پیر هندو از او خواست که واسش یه درس بیاد موندی بده . راهب از شاگردش خواست کیسه نمک رو بیاره پیشش ، بعد یه مشت از اون نمک رو داخل لیوان نیمه پری ریخت و از او خواست اون آب رو سر بکشه . شاگرد فقط تونست یه جرعه کوچک از آب داخل لیوان رو بخوره ، اونم بزحمت . استادپرسید : ” مزه اش چطور بود ؟ ” جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 19:46 :: نويسنده : عبداله
كمانگير پير و عاقلي در مرغزاري در حال آموزش تيراندازي به دو جنگجوي جوان بود. در آن سوي مرغزار نشانه ي كوچكي كه از درختي آويزان شده بود به چشم مي خورد. جنگجوي اولي تيري را از تركش بيرون مي كشد. آن را در كمانش مي گذارد و نشانه مي رود. كماندار پير از او مي خواهد آنچه را مي بيند شرح دهد. مي گويد: «آسمان را مي بينم. ابرها را. درختان را. شاخه هاي درختان و هدف را.» كمانگير پير مي گويد: «كمانت را بگذار زمين تو آماده نيستي.« جنگجوي دومي پا پيش مي گذارد .كمانگير پير مي گويد: «آنچه را مي بيني شرح بده.» جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 19:45 :: نويسنده : عبداله
هستید . مشكلات خود را بر آستین های خود آویزان نكنیم تا همه شاهد آن باشند و درباره آن صحبت كنند . اگر احساس كنید كه می توانید با فریاد ، آه وناله ، و چه كنم چه كنم مشكلات را تخفیف بگیرید ، پس بدانید دراشتباه
گاهی خداوند به من می گوید كمی آهسته تر من هم دارم حرف می زنم .
جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 19:43 :: نويسنده : عبداله
در علوم نظريه اي هست به نام " اثر پروانه" يا "Butterfly Effect" . خلاصه آن اين است كه حتي حركت بالهاي يك پروانه بر روي حركت و موقعيت اجرام آسماني اثر ميگذارد. مشاهده و نمايش و محاسبه اين اثر كار ساده اي نيست .دلپذير ميكند. اگر فيلم سينمايي تقاطع (Cross) را ديده باشيد ، آنهم همين موضوع را نشان ميداد.... اگر نديده ايد توصيه ميكنم ببينيد.... مطلبي كه من ميخواهم توجه شما را به آن جلب كنم اينست كه روي ميز صبحانه ، هنگام عبور از كنار همسايه ، موقع سبقت گرفتن از يك ماشين ، موقع روبرو شدن با يك همكار ، زمان مشاهده يك كار ارجاع شده ، در هنگام پاسخ به يك تلفن و يا يك مذاكره و جلسه و...... ميتوانيم سلام كنیم ، لبخند بزنيم ، كلام مهر آميز بگوييم ، عكس العمل مثبت انجام دهيم و گره گشايي كنيم يا بر عكس با سردي ، غرور ، خودخواهي ، بي اعتنايي ، حرف سردي بزنيم ، حركت تلخي انجام دهيم ، منفي بافي كنيم و در جريان امور سد ايجاد كنيم ....در همه اين حالت ها هم محاسبه و مشاهده نتيجه عمل مان بر روي زندگي خودمان و ديگران كار ساده اي نيست ....ولي اين نظريه ما را بيدار ميكند كه بدانيم اثر اعمال ما بر روي جامعه ، شخص مقابل و خودمان در مرزي كه فكر ميكنيم محدوده نيست ....بلكه اين اثر بسيار قابل توجه است و حتي ممكن است مثل چكاندن ماشه يك اسلحه ؛ روشن كردن فتيله يك بمب ، استارت يك موشك ، زدن جرقه يك آتش سوزي ، انداختن گلوله اوليه يك بهمن ............. موجب تغييرات عظيم غير قابل مقايسه با اثر اوليه عمل ما شود.....در ست است كه اين اتفاق هميشه نمي افتد .............ولي آن پروانه هم هنگام نشستن روي آينه اتومبيل نتيجه آنرا نمي توانست حدس بزند...و هنوز هم نميداند نتيجه كدام بار نشستن او به اين جا ختم ميشود....
در زمينه امور اجتماعي نيز همين است هر عمل كوچك ما چه خوب چه بد ، مثل تخلف رانندگي ، غلط املايي ، ...... رعايت حفظ و نظافت محيط زيست .... اثر شگفت انگيز و غير محاسبه اي در اين جهان هستي دارد .....
اگر از اين زاويه به پندار ، گفتار ، داوري ، كردار و ........ خود نگاه كنيم ، خيلي بايد مواظب باشيم ! چون زندگي فعلي و دنياي امروز نتيجه نيك و بد آنها در گذشته است ....و دگرگوني آن تمام گيتي را دگرگون ميكند
جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 19:42 :: نويسنده : عبداله
1- اگر می خواهید کارکنانتان بزرگ بیندیشند، گام های بزرگ بردارید. (مایکل دل ، نویسنده کتاب بی واسطه از دل) 2- دورانی پر خطر پیش روی غول های دنیای کسب و کار قرار دارد ، مگر آن که در راه و روش خود باز نگری نمایند. 3- تنها خروج از سر مستی های گذشته بینش های تازه می آفریند. 4- انسان در بازی گاهی می برد و گاهی چیز یاد می گیرد. 5- تغییر را نمی توان مهار کرد، ولی می توان از آن پیش افتاد. 6- مدیران امروز با سازمان هایی سر و کار دارند که هیچ شباهتی به سازمان های گذشته ندارند. جوامع و سازمان ها در صورتی قادر به دوام هستند که عمیقاً تغییر کنند. 7- تنها امتیاز رقابتی سازمان ها در سده 21 بر خورداری از کارکنان فرهیخته و ارزش مند است و بهره برداری از این کارکنان بزرگ ترین چالشی است که مدیران در این سده با آن رو به رو هستند. 8- اگر شما فرهنگ را هدایت نکنید، فرهنگ شما را هدایت می کند. 9- بازاریابی امروز نه بر محور امکانات تولیدی سازمان، که بر اساس تامین رضایت مشتری استوار است. 10- اعمال شما با صدایی بلند تر از گفتارتان سخن می گویند. 11- مدیر هر سازمانی بالاترین نقش را در تبدیل هوشمندی افراد به کارکرد موثر و سودمند دارد. 12- جامعه قبل از هر چیز مجموعه ای از افراد و سر گذشت زندگی ان هاست. 13- تقلید مو به مو از رقیب، بهترین فرصت برای از دست دادن سرمایه است. 14- بزرگ بیندشید. بزرگ عمل کنید.بزرگ باشید. 15- ما کار عظیمی در مقابل خود داریم. ما نیاز داریم تا کسب و کارهایمان را از نظر اطلاعاتی با سواد کنیم. 16- بزرگ ترین کشف عصر ما این است که:انسان ها می توانند با اصلاح نگرش های ذهنی خود زندگانی خویش را اصلاح کنند. 17- اولین روش بر آورد هوش یک فرمانروا این است که به آن هایی که در اطرافش گرد آمده اند، بنگرد. 18- تمایز یک محصول باید در راستای ذهنیت مصرف کننده صورت گیرد ،نه مخالف آن. 19- در تمام طول تاریخ بشر، منشا کامیابی دست یابی به منابع طبیعی مانند زمین طلا و نفت بوده است. ناگهان ورق برگشته و دانش به جای آن نشسته است. 20- آن هایی که از جای خود می جنبند، گاهی می بازند. آن هایی که نمی جنبند، همیشه می بازند. 21- اگر همه چیز مهم باشد، پس بدان که هیچ چیز مهم نیست. 22- توان افزایی به مدیران امکان می دهد تا از دانایی ، مهارت، تجربه و انگیزه همه افراد سازمان بهره برداری کنند. 23- موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور منجر به شکست می شود. 24- رهبری هنر گوش دادن به دیگران است.چنان چه به سخنان کسی خوب گوش فرا ندهید، نمی توانید درون و روان او را بشناسید. 25- سازمان های بر جسته بایستی نه تنها متفاوت بودن کارکنان از همدیگر را بپذیرند، بلکه باید برای این تفاوت ها سرمایه گذاری کنند. 26- یک مشتری خوشحال احساسش را به سه نفر می گوید.اما یک مشتری نا راضی بیست نفر را با خبر می کند. 27- هنر بازاریابی امروز فروش یخچال به اسکیمو نیست ، بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود همواره در کنار خود داشتن است. 28- می توان رهبر مردم نبود، ولی آنان را دوست داشت .اما بدون عشق به مردم نمی توان آن ها را رهبری کرد. 29- رهبری یعنی هنر جلب پیروی داوطلبانه دیگران. 30- توجه به موقع به تغييرات كوچك به تو كمك ميكند كه خود را براي تغييرات بزرگتري كه در راه است آماده كني. جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 19:41 :: نويسنده : عبداله
شما چطور ميفهميد که يک بيمار روانى به بسترى شدن در بيمارستان نياز دارد يا نه؟ روانپزشک گفت: ما وان حمام را پر از آب ميکنيم و يک قاشق چايخورى، يک فنجان و يک سطل جلوى بيمار ميگذاريم و از او ميخواهيم که وان را خالى کند.
من گفتم: آهان! فهميدم. آدم عادى بايد سطل را بردارد چون بزرگ تر است.
روانپزشک گفت: نه! آدم عادى درپوش زير آب وان را بر ميدارد... شما ميخواهيد تختتان کنار پنجره باشد؟
1. راه حل هميشه در گزينه هاي پيشنهادي نيست.
2. در حل مشکل و در هنگام تصميم گيري هدفمان يادمان نرود . در حکايت فوق هدف خالي کردن آب وان است نه استفاده از ابزار پيشنهادي.
3.همه راه حل ها هميشه در تير رس نگاه نيست
جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 19:40 :: نويسنده : عبداله
همه ی ما با افرادی روبه رو شده ایم که کنترل احساساتشان را سر کار از دست می دهند، درها را می کوبند، سر همکاران یا مشتریان فریاد می زنند و چیزهایی میگویند که خیلی زود پشیمان می شوند. منبع:پرشین استار
آخرین مطالب پيوندها
![]() نويسندگان
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |